Re: Hvem er du ??




Return-Path: truckstop-request@feskar.net
Resent-Date: Sun, 1 Jun 1997 08:28:58 +0200
X-Authentication-Warning: torsk.feskar.net: listserv set sender to truckstop-request@feskar.net using -f
Date: Sat, 31 May 1997 09:28:08 +0200
From: Ole Petter Stakkestad
Organization: SN Internett
To: truckstop@feskar.net
Subject: Re: Hvem er du ??
Resent-Message-ID: <"P6u9W2.0.ba4.fQHap"@torsk.feskar.net>
Resent-From: truckstop@feskar.net
X-Mailing-List: archive/latest/23
X-Loop: truckstop@feskar.net
Resent-Sender: truckstop-request@feskar.net
Reply-To: truckstop@feskar.net

Trond Henningsen wrote:
>
> Er det noen vise kolleger som kan hjelpe meg med å se gjennom den følgende
> tekst for å rette på eventuelle mangler/feil før den tar den lange vegen
> til avisene.
>
> Positiv til all kritikk.
>
> Hvem er du ??
>
> Hvem er du som klager ? Hvem er du som mener jeg er en plage ? Hvem er du
> som knytter neven mot meg ? Hvem er du som blir sint når jeg kommer med
> varene dine en halv time før stengetid ? Hvem er du som mener tungtrafikken
> burde fjernes fra vegen ??
>
> Tenk deg en dag uten meg og mine kolleger på vegen. Vi som går hjem når
> jobben er gjort, som ikke sitter spent og ser på at klokka sakte skal
> bevege seg mot stengetid. Vi som ser på klokka og håper vi rekker frem før
> du stenger butikken. Slik at dine kunder som har knytt nevene mot oss skal
> få sin pakke med fersk melk til frokosten i morgen. Transportnæringa er i
> aktivitet døgnet rundt for å klare dine krav. Ingen av bilene er på vegen
> bare for å plage deg, vi er her for å gjøre jobben vår.
>
> Jeg har av og til et inntrykk av at transportnæringa er dårlig likt i
> samfunnet, vi er liksom de onde. Selv om ingen av oss kan klare oss uten
> næringa. Bare et par dager uten vil skape kaos i Moder Norge. Og bransjen
> er i endring, med krav om fagbrev for dem som skal drive med transport.
> Vel, ikke ennå, men fremtiden vil nok vise oss at fagbrevet er en
> nødvendighet. Det er en fin måte for oss unge å bli kjent med næringa før
> vi begir oss ut i den. Krav om at vi skal ha en viss fartstid bak rattet
> før vi slipper ut på egen hånd. Dette skaper et tryggere trafikkbilde både
> for deg og meg.
>
> Gi oss en sjanse. La oss vise deg vår beste side. Hjelp oss frem i
> trafikken, ikke vær utålmodig og stå på din rett. For ja, det er mulig vi
> har vikeplikt. Men vegen er vår arbeidsplass og en tung og stor bil er ikke
> like lett allmenn manøvrere som en liten personbil. Vi trenger litt mer tid
> og plass. Prøv med å gi oss 10-15 sekunder av ditt liv til å slippe oss
> frem.
>
> Husk vi er på vegen etter ditt ønske, og vi vil takke for at ditt behov har
> skapt arbeidsplasser for oss som er i næringa.
>
> Med hilsen
>
> Trond Henningsen
> Yrkessjåfør i Midt-Troms
>
> Håper dere kan sende noen ord
>
> Trond Henningsen
> milkyman@icenet.no
> http://home.sol.no/thenning/
>
> --- Hakuna Matata ---


Hei alle sammen.
Jeg synes Trond bør sende dette til avisene. Det forteller noe om
hvordan vi sjåfører opplever personbilistene, og hvorfor vi er på veien.

Men jeg vil tilføye at personbilistene kan prise seg lykkelig for at
fleste parten av oss ikke eier lastebilene selv, for da kan det hende at
de hadde blitt færre langs veien. Det jeg mener er: Dersom jeg hadde eid
bilen og hadde ei lommebok som randt over, hadde flere privatbiler blitt
kondemnert, viss dere skjønner hva jeg mener.

Eller lovens håndhevere burde vært mere pågående i forhold til den
almenne oppførselen til disse.
Jeg vil spørre: Hvor er UP når det er uaktsom kjøring på veien rundt
meg, og det er min skyld at det ikke skjer noen ulykker?????????????

Men send innlegget til avisene, og ta med de største også ( VG,
Dagbladet, Aftenposten etc.).

Hilsen Ole Petter Stakkestad
--
- Ole Petter Stakkestad


Tilbake til Debattforum
Tilbake til Sundets TruckStop