Re: Hvem er du ??



Return-Path: truckstop-request@feskar.net
Resent-Date: Mon, 2 Jun 1997 10:03:22 +0200
X-Authentication-Warning: torsk.feskar.net: listserv set sender to truckstop-request@feskar.net using -f
Date: Sun, 01 Jun 1997 11:03:42 +0200
From: Ole Petter Stakkestad
Organization: SN Internett
To: truckstop@feskar.net
Subject: Re: Hvem er du ??
Resent-Message-ID: <"XoU1X.0.Q-5.9vdap"@torsk.feskar.net>
Resent-From: truckstop@feskar.net
X-Mailing-List: archive/latest/25
X-Loop: truckstop@feskar.net
Resent-Sender: truckstop-request@feskar.net
Reply-To: truckstop@feskar.net

Geir Sundet wrote:
>
> At 09:28 31.05.97 +0200, you wrote:
> >Trond Henningsen wrote:
> >>
> >> Er det noen vise kolleger som kan hjelpe meg med å se gjennom den følgende
> >> tekst for å rette på eventuelle mangler/feil før den tar den lange vegen
> >> til avisene.>Eller lovens håndhevere burde vært mere pågående i forhold
> til den
> >almenne oppførselen til disse.
>
> I likhet med Ole Petter Stakkestad synes jeg helt avgjordt at Trond skal
> sende dette stykke til avisene. det er velskrevet, fornuftig, og gir et
> sant bilde av situasjonen. Det er bra å komme ut i media med vårt syn på
> hvordan livet ser ut fra landeveien.
> Jeg holder faktisk på med et stykke sjøl som ligger i samme gate, som jeg
> hadde tenkt å trykke i Fædrelandsvennen, på bakgrunn av endel negativ
> omtale bransjen har fått.
> Dette er bare en grovkladd, og stykke er ikke ferdig for jeg har hatt det
> for travelt denne uka, men sender med noen deler, så dersom det er ideer
> her som kan brukes: Vær så god!
>
> Under dobbel ild.
>
> Trailersjåførene er under ild, «Nytt trailervelt ved Kvinesdal»,
> «Privatbilist omkom i kollisjon med vogntog» og «Skuffende resultat av
> storkontroll» er overskrifter i sørlandsavisene de siste ukene. «Senk
> dieselprisene, vi blir kvalt», sier lastebileierne og aksjonerer.
> «Lastebilene forurenser - øk avgiftene», sier naturvernerne. Og tegner Mike
> Toms oppsummerer det hele med bilde av en lastebil som frakter død og
> fordervelse. (fotsettelse....)

Hei igjen.
Bra innlegg, men ta også med i delen om Forurensning at det stilles krav
om støysertifikat i tillegg til de gjeldende krav om utslipp av CO og
CO2 på alle nyere lastebiler.

Dersom vi skal få speditører og meglere til også å bli omfattet av
lovverket må også vi sansyneligvis aksjonere på lik linje med NLF. La
oss si at vi i hele uke 28 ikke kjørte varer til storting og regjering i
det hele tatt. Kanskje pipa fikk en annen lyd da? Eller vi lagde en
konvoy til de vektstasjoner som er åpne for å veie? Tenk dere en
sammenhengende kø fra Solum kontrollstasjon til Holmestrand eller Sande,
av lastebiler, vogntog og andre? Men det skal ikke være nødvendig med
slike midler for å bli hørt. Det skal kunne gå ann å få dette til ved
forhandlingsbordet, så her må organisasjonene på begge sider bli enig om
hva de vil, og levere kravene til de respektive myndigheter.

Kan dette være gnisten til at yrket blir gitt en eller to hele program i
P-4s "Midt i trafikken"??

Jeg vil også si her at dette bør komme på trykk i de fleste av landets
aviser, samt sendt til P-4 som en ide til å lage en hel sending på midt
i trafikken, hvor vårt yrke blir presentert på en skikkelig måte til
resten av landet.

Hilsen Ole Petter
--
- Ole Petter Stakkestad



Tilbake til Debattforum
Tilbake til Sundets TruckStop